سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پایان نامه رشته جغرافیا-برنامه ریزی محیطی توسعه توریسم در شهرستا

دانلود پایان نامه

 

عنوان کامل پایان نامه :

قسمتی از متن پایان نامه :

* انجام مطالعات و پژوهش ها و در اختیارگزاردن پرسشنامه از سوی مؤسسات تحقیقاتی در راستای دریافت نیازها، اولویتها و سلایق گردشگران

* تعیین شاخص هایی برای اندازه گیری عملکرد و میزان تأثیرات آن برگردشگری، شاخص هایی که توسعه اجتماعی، اکولوژیک و اقتصادی را دربرمی گیرند و تمام عناصری که جهت پایداری محلی ضروری هستند در آنها لحاظ شود.

* توجه به امر بازاریابی و ایجاد تولیدات جدید اکوتوریستی

* تربیت کردن گردانندگان تور

* شرکت در نمایشگاههای تخصصی

استفاده از معابر طبیعی مشخص شده جهت پیاده روی، آگاهی هرچه بیشتر اکوتوریستها از جغرافیا، بوم  آداب و رسوم و فرهنگ جامعه میزبان، امتناع از خرید اشیاء و اقلامی که از اجزای حیوانات کمیاب ساخته شده است، جلوگیری از تخریب رساندن به یادمان های تاریخی و استفاده از حمل و نقل عمومی از سوی آژانس های مسافرتی جامعه آمریکا توصیه شده است. افزون بر آن، کاهش آثار منفی اکوتوریسم مستلزم آن است که برنامه ریزان و طراحان تأسیسات گردشگری هنگام تهیه طرح های جامع از یک سو نیازهای اساسی طبیعت گردان را پیش بینی نمایند و از سوی دیگر نسبت به آثار منفی این گونه تأسیسات بر محیط زیست آگاه باشند.

بی توجهی و سهل انگاری در این موارد خطرات بسیار جدی برای حیات وحش و گونه های گیاهی دارد و موجب دگرگونی های اکولوژیک در محیط می شود. رفتارهای غیرمسئولانه مردم، تصرف بی رویه منابع طبیعی و استفاده ناگاهانه تر از آنها، توسعه لجام گسیخته شهرها، فرسایش، آسودگی های ناشی از پیشرفت فناوری و رواج گردشگری گروهی باید مهارشود. در حقیقت مراقبت و حفاظت از محیط زیست باید بخشی از یک سیاست فرهنگی مشتمل بر اعتلای فرهنگ زیست محیطی، فرهنگ سازی و اطلاع رسانی محیطی باشد. در راستای آن از بهترین روشهای آموزشی استفاده شود تا بهره برداری اصولی و شایسته ای از سرزمین و منابع زیست محیطی فراهم شود و موازنه بین لذّت بازدید کننده و نیاز به حفظ جاذبه های طبیعی توأمان تأمین شود. توسعه اکوتوریسم تحت مدیریت صحیح و در چارچوب برنامه ریزی شده، مدون و معقول و با پاسداشت فرهنگ بومی و مشارکت جامعه میزبان می تواند گزینه محوری تلقی شود.

 

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

آیا برنامه ریزی صنعت توریسم طبیعت گرا در شهرستان صومعه سرا دارای روند رو به توسعه می باشد؟

آیا شرایط اقلیمی در توسعه توریسم طبیعت گرا ی شهرستان صومعه سرا نقش دارد ؟

دانلود رایگان فایل دموی این پایان نامه (فقط حاوی ده صفحه از صفحات پایان نامه با فرمت ورد)

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

دانلود متن کامل پایان نامه جغرافیا در لینک زیر

Related posts: