سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پایان نامه ارشد رشته جغرافیا-برنامه ریزی محیطی توریسم طبیعت گرا

دانلود پایان نامه

 

عنوان کامل پایان نامه :

قسمتی از متن پایان نامه :

گردشگری شهری

جهانگردی در شهرهای کوچک و بزرگ متداول است. این شهر ها غالبا گستره وسیعی از جاذبه های تاریخی و فرهنگی، خرید، رستورانها، و جنب و جوش شهری را ارائه می کنند. بسیاری از جاذبه ها و تسهیلات می تواند به تداوم آنها کمک کند. از این گذشته شهرها ممکن است مبادی ورود و خروج جهانگردان به کشور یا منطقه باشند و به عنوان پایگاهی برای جهنگردانی درآیندکه به نواحی اطراف آن شهر مسافرت می کنند. هتل ها و سایر تسهیلات توریستی بخشی تفکیک ناپذیراز بافت شهری هستند و به مسافران تجاری و تفریحی خدمات می دهند. جهانگردان شهری باید به دقت نیز برنامه ریزی شود محل احداث هتل ها و سایر تسهیلات توریستی، محل احداث جاذبه ها، باید به دقت تعیین شود. و شاید اصلاحات سازمانی نیز صورت بگیرد. امروزه احداث یا عمران مجدد برخی از نواحی شهری – از قبیل محله های تاریخی و نواحی ساحلی – که به خصوص در جهت استفاده جهانگردی و اوقات فراغت ساکنان آن ناحیه ها قرار دارند. امری متداول است. به علاوه به منظور جلب تعداد بیشتری جهانگرد غالبا به برگزاری گردهمایی های مهم و ایجاد  امکانات ورزشی اهتمام می شود( عبدالله زاده، 1384، ص33).

2-7 گردشگری و انواع آن

گردشگران هر کدام با هدف خاصی به سیر و سفر می پردازند بنابراین شناخت این هدفها یا به عبارت دیگر شناخت انواع جهانگردان براساس اهدافشان در نوع سفر آنها حائز اهمیت می باشد والنس اسمیت valence L. smith شش نوع گردشگر را در طبقه بندی خود نام می برد.

– جهانگردی قومی: این نوع جهانگرد به منظور مشاهده سبک زندگی افراد بومی و اقوام سفر می نماید.

– جهانگرد هنری: چنین جهانگردی دوست دارد تا هنرهای ملل دیگر را بشناسد و با آنها آشنا شود.

– جهانگرد تاریخی: چنین جهانگردی به بازدید از موزه ها، مسجدها، کلیساها و ابنیه تاریخی می‎پردازد.

جهانگرد طبیعت گرا: این نوع جهانگرد همانند جهانگرد قومی به نقاط دوردست سفر می کند تا آنچه مورد علاقه اش هست بیابد اما بر خلاف جهانگرد قومی که تاکید بر جاذبه های قومی دارد تاکید جهانگرد طبیعت گرا بر جاذبه های طبیعی و محیطی است و منظور او پناه بردن به آغوش طبیعت زیبا و تحسین جاذبه های طبیعی است. جهانگرد طبیعت گرا علاقمند به شگفتیهای جهان آفرینش چون آبشارها، جنگلها، کوهستانها و سایر  جاذبه های طبیعی است.

– جهانگرد تفریحی: جهانگرد تفریحی توجه خود را معطوف به شرکت در فعالیتهای ورزشی، استفاده از    چشمه های آب معدنی، حمام آفتاب و برخوردهای اجتماعی در یک محیط دلنشین و راحت می نماید.

–  جهانگرد کاری: مقصود اصلی چنین جهانگردی تفریح یا استراحت نیست بلکه او به دنبال انجام بخشی از حرفه و کار خود عازم سفر گردیده است مشخصه چنین جهانگردی شرکت در کنفرانسها، گردهمائی ها، کنفرانسها و سمینارهای علمی، تحقیقاتی و تخصصی است (الوانی و زهره  دهدشتی، 1373، ص 110-108).

 

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

آیا برنامه ریزی صنعت توریسم طبیعت گرا در شهرستان صومعه سرا دارای روند رو به توسعه می باشد؟

آیا شرایط اقلیمی در توسعه توریسم طبیعت گرا ی شهرستان صومعه سرا نقش دارد ؟

دانلود رایگان فایل دموی این پایان نامه (فقط حاوی ده صفحه از صفحات پایان نامه با فرمت ورد)

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

دانلود متن کامل پایان نامه جغرافیا در لینک زیر

Related posts: