سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دانلود پایان نامه ارشد -برنامه ریزی محیطی توریسم طبیعت گرا در شه

دانلود پایان نامه

 

عنوان کامل پایان نامه :

قسمتی از متن پایان نامه :

این نوع جهانگردی شامل افراد یا گروههایی است که جهت استفاده از تعطیلات، تفریح، استراحت و استفاده از آب و هوای گرمتر یا خنک تر از محل اقامت خود به مسافرت می روند میزان هزینه و مقصد غالباً از طرف سرپرست خانوار تعیین می شود. نیاز به مسافرت برای تفریح و استفاده از مرخصی هایی سالیانه و تعطیلات معمولاً با میزان درآمد، سطح آموزش، میزان جمعیت، درصد شهرنشینی، طول و مدت تعطیلات و اوقات فراغت در رابطه است.


2-8 -2 توریسم درمانی

این نوع شامل افراد و گروه هایی است که برای استفاده از تغییر آب و هوا (با هدف پزشکی و درمانی)، استفاده از آب های معدنی، گذراندن دوران نقاهت، معالجه و نظایر آن اقدام به مسافرت می کنند.

2-8 -3 توریسم فرهنگی و آموزشی

این نوع جهانگردی برای آشنایی مواریث فرهنگی و هنری، آداب و رسوم، بناها و آثار تاریخی با هدف های آموزشی، تحقیقاتی و پژوهشی صورت می گیرد. توریست هایی که در این گروه قرار دارند توریست و جهانگرد کاوشگر نامیده می شوند.

2-8 -4 توریسم اجتماعی

این نوع جهانگردی، عمدتاً هدفهای اجتماعی، مردم شناسی، جامعه شناسی و امثال آن موردنظر است. دیدار دوستان، آشنایان و خویشاوندان نیز از نوع جهانگردی اجتماعی به شمار می آیند.

2-8 -5 توریسم ورزشی

هر نوع مسافرتی که به منظور فعالیت های ورزشی باشد جهانگردی ورزشی نامیده می شود. مانند اسکی، پیاده روی، کوهپیمایی، کوهنوردی، دوچرخه سواری، شکار، شنا، قایقرانی، شرکت در مسابقات ورزشی و تماشای مسابقات و امثال آن. این گونه مسافرت ها ممکن است بصورت انفرادی و یا دسته جمعی صورت گیرد. بسیاری از کشورها با تأسیس مجموعه های ورزشی مجهز و ایجاد تسهیلات در امر ورزش ورزشکار و. . . جهانگردان راغب به این رشته را جذب می کنند.

 

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

آیا برنامه ریزی صنعت توریسم طبیعت گرا در شهرستان صومعه سرا دارای روند رو به توسعه می باشد؟

آیا شرایط اقلیمی در توسعه توریسم طبیعت گرا ی شهرستان صومعه سرا نقش دارد ؟

دانلود رایگان فایل دموی این پایان نامه (فقط حاوی ده صفحه از صفحات پایان نامه با فرمت ورد)

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

دانلود متن کامل پایان نامه جغرافیا در لینک زیر

Related posts: