سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پایان نامه رشته جغرافیا-برنامه ریزی محیطی توریسم طبیعت گرا در شه

دانلود پایان نامه

 

عنوان کامل پایان نامه :

قسمتی از متن پایان نامه :

توریسم مذهبی و زیارتی

این نوع از جهانگردی یکی از رایج ترین اشکال جهانگردی در سراسر جهان است. جاذبه های مذهبی، زیارتگاه ها و اماکن مقدسه هر ساله تعداد زیادی از جهانگردان را به سوی خود  جذب می کنند. تأسیسات اقامتی و پذیرایی این نوع از جهانگردی مانند مسافرخانه ها و زائرسراها با توجه به بافت اجتماعی و فرهنگی و عقیدتی جهانگردان دارای ویژگی های خاص هستند که در هر کشوری از تنوع بسیاری برخوردار است.

2-8 -7 توریسم بازرگانی و تجاری

مهمترین مسافرت هایی که تحت این عنوان صورت می گیرد عبارتند از سفرهایی که افراد برای شرکت در بازارهای مکاره و نمایشگاه های کالا و صنایع یا سرکشی و بازدید از تأسیسات کارخانه ها و نظایر آن می‎نمایند. شرکت در بازار های مکاره نه فقط باعث پیدایش خریداران کالا می گردد بلکه افراد شرکت کننده می توانند با شرایط آسانتر و با فرصت بهتری از نقاط دیدنی کشور بازدید کنند.

2-8 -8 توریسم سیاسی

مسافرت به منظور شرکت در اجلاس و مجامع بین المللی، کنگره ها و سمینارهای سیاسی، جشنهای ملی مذهبی، مراسم ویژه سیاسی مانند تدفین رهبران و شخصیت های سیاسی، پیروزی رهبران احزاب و به حکومت رسیدن آنها و نظایر آن جهانگردی سیاسی خوانده می شود (رضوانی، 1379، صص 18-20 ).

2-8 -9 توریسم ماجراجویانه

بسیاری از افراد در سفر دست به کارهایی می زنند که مخاطره آمیز است و می خواهند در این زمینه تجربه‎هایی بدست آورند و می خواهند بدون استفاده از وسایل و ابزار جدید با طبیعت روبرو شوند و از این کار لذت ببرند. به طور کلی گردشگری ماجراجویانه بالای کوه ها، رودخانه ها، جنگل ها و دیگر پدیده‎های طبیعی انجام می شود (پارسیان، 1382 ص 159)

 

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

آیا برنامه ریزی صنعت توریسم طبیعت گرا در شهرستان صومعه سرا دارای روند رو به توسعه می باشد؟

آیا شرایط اقلیمی در توسعه توریسم طبیعت گرا ی شهرستان صومعه سرا نقش دارد ؟

دانلود رایگان فایل دموی این پایان نامه (فقط حاوی ده صفحه از صفحات پایان نامه با فرمت ورد)

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

دانلود متن کامل پایان نامه جغرافیا در لینک زیر

Related posts: