سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پایان نامه ارشد-برنامه ریزی محیطی توریسم طبیعت گرا در شهرستان صو

دانلود پایان نامه

 

عنوان کامل پایان نامه :

قسمتی از متن پایان نامه :

عوامل  موثر بر توسعه ی صنعت گردشگری

در توسعه صنعت گردشگری برخی از عوامل بسیار تاثیر گذار بوده که به شرح زیر می باشد.

عامل اول :  موجودی منابع:

فعالیتهای اقتصادی در درجه اول بستگی به وجود منابعی دارد که به عنوان عوامل تولید بکار می روند. این منابع شامل زمین، کار، سرمایه و مدیریت است. سفر و جهانگردی از منابع ویژه‎ای که به زمین و خصوصیت‎هایش مربوط می شود استفاده های خاص می کنند و بی نظیر بودن یا صرف برخورداری از این خصوصیتها و جاذبه ها معین می کند که آیا اقتصاد کشور مورد نظر قادر به حمایت از بخش جهانگردی است یا نه. علاوه بر منابع طبیعی وجود نیروی انسانی شایسته و کارآمد در فعالیتهای جهانگردی ضرورتی انکارناپذیر می باشد. هرچند در صنعت جهانگردی بعضی مشاغل مستلزم مهارتهای عالی یا مدارک بسیار بالا نیست اما اغلب وجود نیروی کاری که نسبت به جهانگردی و جهانگردان نگرش مثبتی داشته باشد بعنوان یک عامل بسیار مهم در گسترش این صنعت محسوب می گردد. همچنین وجود تاسیسات زیربنایی، هتل ها و امکانات حمل و نقل که مستلزم سرمایه گذاری دولتی و خصوصی می باشداز لوازم توسعه گردشگری محسوب می گردد.

عامل دوم: وضعیت دانش فنی

بسیاری از کشور های کمتر توسعه یافته جهانگردی را فعالیتی تلقی کرده اند که به راحتی توسعه می یابد زیرا در مقایسه با بسیاری از فعالیتهای دیگر نیاز به فناوری نسبتا ساده و مهارتهایی دارد که به آسانی قابل فراگیری هستند. در حالی که رشد و پیشرفت نمونه های این واقعیت متنوع هستند و از قابلیت مدیریت و ناوگانهای پروازی هواپیماهای بزرگ و کارا و تکنولوژی ذخیره جا و جابجایی مسافر آغاز گشته و به نوآوری فنی در عرصه جاذبه های جالبتر و چهار فصل ختم می شود. به یقین جهانگردی متکی بر تکنولوژی ساده، همواره جایگاه خاص خود را خواهد داشت. به ویژه آنکه بعضی از جهانگردان آگاهانه در جستجوی حیات بکر و طبیعی هستند. اما بدلیل فرهنگهای حاکم برمناطق جهانگرد فرست در آینده نیز بخش جهانگردی کشورهایی پر بازده خواهد بود که با دانش فنی و وسایل خوب پشتیبانی شده باشد.

عامل سوم: ثبات اجتماعی و سیاسی

ثبات اجتماعی و سیاسی یکی از لوازم اساسی رشد و توسعه جهانگردی  محسوب می شود که در بازار های جهانگردی مستقیما بر تقاضا اثر می گذارد. اگر در یک مقصد شرایط سیاسی بسیار پر نوسانتر از عاملی موجودی منابع طبیعی و جاذبه های گردشگری می باشد. به احتمال بیشتر این شرایط عامل نوسانات کوتاه مدت در ارزش افزوده بخش گردشگری خواهد بود. بعبارتی می توان گفت که ما شاید همچنان کالاهای وارد شده از کشوری را دچار آشفتگی سیاسی است بخریم اما بی گمان دیگر مایل به سفر به این کشور نخواهیم بود.

 

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

آیا برنامه ریزی صنعت توریسم طبیعت گرا در شهرستان صومعه سرا دارای روند رو به توسعه می باشد؟

آیا شرایط اقلیمی در توسعه توریسم طبیعت گرا ی شهرستان صومعه سرا نقش دارد ؟

دانلود رایگان فایل دموی این پایان نامه (فقط حاوی ده صفحه از صفحات پایان نامه با فرمت ورد)

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

دانلود متن کامل پایان نامه جغرافیا در لینک زیر

Related posts: