سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اثر نانوذرات در بهبود عملکرد باتری سرب- اسید-رشته­ ی شیمی ( گرای

    1-2-3 افزودنی الکترولیت

باتری سرب اسید انرژی ویژه‌ی پایینی دارد. یک روش معقول برای افزایش این پارامتر " افزایش بهره­برداری از مواد فعال" است. به این منظور تلاش برای جستجوی افزودنی‌ها به سه ماده­ی فعال باتری (خمیر مثبت، خمیر منفی و الکترولیت)، برای بهبود ضریب بهره‌برداری، انجام می‌گیرد.

با توجه به‌ضرورت پایداری، باتری باید کمترین زوال آب را داشته باشد. این هدف زمانی محقق می‌شود که اورولتاژ تولید هیدروژن و اکسیژن به ترتیب در سطح Pb و PbO2 افزایش یابد. این امر اهمیت بزرگی برای باتری‌های با دریچه‌ی تنظیم[1] (VRLA) و پایداری تمامی باتری‌های سرب اسید دارد؛ بنابراین، کاهش سرعت تولید هیدروژن در صفحات منفی و یافتن روش مناسب برای اکسید کردن هیدروژن تولیدشده، ضروری است.

اکسیژن این توانایی را دارد که به‌سرعت در صفحات منفی مجدداً ترکیب شود. می‌توان سرعت تولید هیدروژن در سطح سرب، با افزایش اورپتانسیل واکنش هیدروژن، کاهش داد. این هدف با افزودن افزودنی‌های الکترولیت یا NAM محقق می‌شود [2].

حضور چرخه‌ی اکسیژن برای باتری‌های VRLA مفید است. O2 تولیدشده در صفحه‌ی مثبت، در صفحه‌ی منفی احیا می‌شود. سرعت احیا اکسیژن عموماً به درجه‌ی سولفاته شدن سطح سرب وابسته است. یافته شده است که به‌غیراز کریستالهای PbSO4، یون‌های SO42- جذب‌شده به سطح سرب، می‌توانند غشایی از PbSO4(فیلم مولکولی) در سطح الکترود Pb ایجاد می‌کند. این فیلم به‌عنوان سدی در برابر انتقال الکترون به مولکول‌های اکسیژن در سطح سرب می‌شود و بنابراین، سرعت احیا را کاهش می‌دهد. گفته می‌شود برخی یون‌های فلزی (Bi3+, Sn2+) به الکترولیت افزوده می‌شوند تا به سطح سرب جذب‌شده و هدایت لایه‌ی سرب سولفات را افزایش دهد. درنتیجه اثر چرخه‌ی اکسیژن را بهبود می‌بخشد [85-90].

افزودنی‌ها بایستی در طولانی‌مدت ازنظر شیمیایی، دمایی و الکتروشیمیایی در محلول H2SO4 پایدار باشند و ازنظر اقتصادی مقرون‌به‌صرفه باشند. افزودنی‌های الکترولیتی معمول، عبارتند از [90-105]:



 

[1]Valve-Regulated Lead-Acidمتن کامل در لینک زیر :

 

دسترسی پایان نامه

پایان نامه ارشد:بررسی اثر نانوذرات در بهبود عملکرد باتری سرب- اسید


تفسیر قراردادها درحقوق کامن لا.docx -دانلود پایان نامه با فرمت

تفسیر قراردادها درحقوق کامن لا.docx  -دانلود پایان نامه با فرمت ورد

تکه هایی از متن :

 

با استقرار دادگاه‌های کامن لا در نظام حقوقی انگلستان در قرن های 13 و 14 میلادی، به تدریج قواعد آن غیر منعطف و سخت گردید و این امر نارضایتی از تصمیمات قضات دادگاههای کامن لا و قواعد حاکم بر آنها و در نتیجه مراجعات به شاه را افزایش داد. در نهایت نیز سبب مداخله مجدد شاه و به دنبال آن وزیر ارشد او، که مسئول خزانه شاه نیز بود یا به گفته میت لند «نخست  وزیر شاه»، در امور قضائی و رسیدگی به این دعاوی و شکایات شد. این مداخله، در نهایت منجر به ایجاد یک حقوق موازی با کامن لا در قرن 15 شد که در ابتدا واجد قواعد مشخص نبود و بیشتر مبتنی بر تعالیم کلیسا و یافته های وجدانی وزیر ارشد بود و پس از تثبیت نیز به عنوان رقیب کامن لا شناخته شده و قواعد انصاف نامیده می شد. این رقابت حتی در برهه ای چنان افزایش یافت (نیمه قرن 17) که بسیاری اعمال حذف کامن لا از حقوق انگلستان و جایگزین شدن انصاف به جای آن، که همان پیروزی حقوقی رومی-ژرمنی در جزیره انگلستان و باشد را می‌دادند  .

با این حال، رقابت دو حقوق تنها از طریق قضات و حقوقدانان طرفدار آنها نبوده و سیاستمداران نیز با ورود در این رقابت و طرفداری از یکی از این دو گروه، به آن دامن می زدند. نتیجه این کشمکش در نیمه دوم قرن 17(1673) و دورهLORD NOTTINGHAM که عنوان پدر انصاف شناخته می شد، به صدور فرمانی از طرف پادشاه انگلستان منجر شد و در اثر این فرمان سازش میان دو حقوق برقرار گردید و برای هر یک شرایطی مقرر شد. در نتیجه، دو حقوق در کنار یکدیگر باقی مانده و هر یک حوزه ای از روابط حقوقی را تحت مقررات خود درآورده و تلاش نمودند پس از آن در حوزه یکدیگر دخالت ننمایند.

 

این مصالحه سبب شد که انصاف در حقوق انگلستان تثبیت شده و روز بروز بر استحکام قواعد خود بیافزاید. پس از آن و تا پایان دورهLORD ELDON (1827) انصاف که دیگر توسط قضات حقوقدان مدیریت می شد، توانست به خود شکل یک نظام مبتنی بر اصول و قواعد را داده و از انصاف مبتنی بر وجدان قاضی دوری کند، با این حال هنوز دعاوی مربوط حقوق در دو دادگاه جدا مورد رسیدگی قرار می گرفت.

متن کامل :

دانلود فایل

پایان نامه ارشد:تفسیر قراردادها درحقوق کامن لا


دانلود پایان نامه ارشد-برنامه ریزی محیطی توسعه توریسم در شهرستان

دانلود پایان نامه

 

عنوان کامل پایان نامه :

قسمتی از متن پایان نامه :

بررسی جغرافیایی طبیعی ایران و نیز امکان سنجی هر کدام از جاذبه های اکوتوریستی قابل سرمایه گذاری در کشور ما بیانگر آن است که اکوتوریسم در ایران یک منبع اقتصادی کم نظیر، بسیار مستعد و البته رها شده به حال خود است. قطعاً موقعیت اکوتوریستی ایران در وهله نخست ناشی از شرایط توپوگرافی آن در جوار منطقه پرفشار جنب حارّه است. و به طور معمول کشورهایی که در این حوزه پرفشار قرار دارند از اقلیم خشک، نیمه خشک و چشم انداز زیستی ناشی از این پدیده اقلیمی برخوردارند. در کشورهای جهان سوم عدم وجود امنیت کافی برای گردشگران، کمبود اشتغال محلی، درگیر نبودن اقشار مختلف، بی توجهی در زمینه انجام تحقیقات مناسب و امکان سنجی در خصوص فرصتهای بالقوه بازار و عدم نظارت مستمر در سیاستهای اکوتوریستی از جمله مشکلات اساسی در زمینه صنعت گردشگری تلقی می شود. بدین لحاظ راهکارهای زیر توصیه می شود:

* پذیرش این واقعیت که کره زمین ضمن آسیب پذیر بودن، ظرفیت محدودی دارد.

* حق استفاده از مواهب و نعمات اکوسیستم متعلق به همه نسل هاست.

* اطلاع رسانی و آموزش گردشگران درخصوص برنامه های حفاظت از محیط زیست.

* ایجاد دفاتر تماس محلی و ارایه نقشه ها و بروشورهای لازم توسط آنها

 

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

آیا برنامه ریزی صنعت توریسم طبیعت گرا در شهرستان صومعه سرا دارای روند رو به توسعه می باشد؟

آیا شرایط اقلیمی در توسعه توریسم طبیعت گرا ی شهرستان صومعه سرا نقش دارد ؟

دانلود رایگان فایل دموی این پایان نامه (فقط حاوی ده صفحه از صفحات پایان نامه با فرمت ورد)

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

دانلود متن کامل پایان نامه جغرافیا در لینک زیر

Related posts:


پایان نامه رشته جغرافیا-برنامه ریزی محیطی توسعه توریسم در شهرستا

دانلود پایان نامه

 

عنوان کامل پایان نامه :

قسمتی از متن پایان نامه :

* انجام مطالعات و پژوهش ها و در اختیارگزاردن پرسشنامه از سوی مؤسسات تحقیقاتی در راستای دریافت نیازها، اولویتها و سلایق گردشگران

* تعیین شاخص هایی برای اندازه گیری عملکرد و میزان تأثیرات آن برگردشگری، شاخص هایی که توسعه اجتماعی، اکولوژیک و اقتصادی را دربرمی گیرند و تمام عناصری که جهت پایداری محلی ضروری هستند در آنها لحاظ شود.

* توجه به امر بازاریابی و ایجاد تولیدات جدید اکوتوریستی

* تربیت کردن گردانندگان تور

* شرکت در نمایشگاههای تخصصی

استفاده از معابر طبیعی مشخص شده جهت پیاده روی، آگاهی هرچه بیشتر اکوتوریستها از جغرافیا، بوم  آداب و رسوم و فرهنگ جامعه میزبان، امتناع از خرید اشیاء و اقلامی که از اجزای حیوانات کمیاب ساخته شده است، جلوگیری از تخریب رساندن به یادمان های تاریخی و استفاده از حمل و نقل عمومی از سوی آژانس های مسافرتی جامعه آمریکا توصیه شده است. افزون بر آن، کاهش آثار منفی اکوتوریسم مستلزم آن است که برنامه ریزان و طراحان تأسیسات گردشگری هنگام تهیه طرح های جامع از یک سو نیازهای اساسی طبیعت گردان را پیش بینی نمایند و از سوی دیگر نسبت به آثار منفی این گونه تأسیسات بر محیط زیست آگاه باشند.

بی توجهی و سهل انگاری در این موارد خطرات بسیار جدی برای حیات وحش و گونه های گیاهی دارد و موجب دگرگونی های اکولوژیک در محیط می شود. رفتارهای غیرمسئولانه مردم، تصرف بی رویه منابع طبیعی و استفاده ناگاهانه تر از آنها، توسعه لجام گسیخته شهرها، فرسایش، آسودگی های ناشی از پیشرفت فناوری و رواج گردشگری گروهی باید مهارشود. در حقیقت مراقبت و حفاظت از محیط زیست باید بخشی از یک سیاست فرهنگی مشتمل بر اعتلای فرهنگ زیست محیطی، فرهنگ سازی و اطلاع رسانی محیطی باشد. در راستای آن از بهترین روشهای آموزشی استفاده شود تا بهره برداری اصولی و شایسته ای از سرزمین و منابع زیست محیطی فراهم شود و موازنه بین لذّت بازدید کننده و نیاز به حفظ جاذبه های طبیعی توأمان تأمین شود. توسعه اکوتوریسم تحت مدیریت صحیح و در چارچوب برنامه ریزی شده، مدون و معقول و با پاسداشت فرهنگ بومی و مشارکت جامعه میزبان می تواند گزینه محوری تلقی شود.

 

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

آیا برنامه ریزی صنعت توریسم طبیعت گرا در شهرستان صومعه سرا دارای روند رو به توسعه می باشد؟

آیا شرایط اقلیمی در توسعه توریسم طبیعت گرا ی شهرستان صومعه سرا نقش دارد ؟

دانلود رایگان فایل دموی این پایان نامه (فقط حاوی ده صفحه از صفحات پایان نامه با فرمت ورد)

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

دانلود متن کامل پایان نامه جغرافیا در لینک زیر

Related posts:


پایان نامه ارشد-برنامه ریزی محیطی توسعه توریسم در شهرستان صومعه

دانلود پایان نامه

 

عنوان کامل پایان نامه :

قسمتی از متن پایان نامه :

توریست کسی است که به طور موقت مسافرت می کند و در کشور مورد علاقه خود حداقل 24 ساعت اقامت می نماید. در ضمن هدف از مسافرت خود را استفاده از تعطیلات، تامین سلامتی، مطالعه و تحقیق، موارد مذهبی و ورزشی، تجارت و امور بازرگانی، مسائل خانوادگی، ماموریت، شرکت در کنفرانسها و غیره می داند (منشی زاده، 1376، ص 12).

ـ  برنگر p. Berneker :

هنگامی که تعدادی از افراد یک کشور به طور موقت محل اقامت خویش را ترک نموده و به منظور گذران ایام تعطیل، بازدید از آثار تاریخی، شرکت در مسابقات و کنفرانسها، دیدن اقوام و خویشان، از نقطه ای به نقطه دیگر بروند جهانگردی آغاز می شود.

ـ  گیلوی Gilwie :

تمامی افرادی که کشور خود را به قصد کشور دیگر ترک و کمتر از یکسال در خارج اقامت نموده و برای هزینه خود هیچگونه درآمدی در کشور مورد بازدید نداشته باشند توریست شناخته می شوند (رضوانی، 1374، ص 17).

2-5 گردشگری روستایی

گردشگری روستایی شامل فعالیتهای متنوعی است که گردشگران در نواحی روستایی انجام می دهند. بعبارتی دیگر گردشگری روستایی به کلیه فعالیتهای گردشگری در محیط روستایی با توجه به جاذبه های طبیعی، فرهنگ و بافت سنتی روستایی، هنر و صنایع روستایی، آداب و رسوم سنتی که در بر گیرنده گردشگری کشاورزی، گردشگری سبز، گردشگری مزرعه ای، گردشگری غذایی و شکار می باشد اطلاق می گردد (قادری، 1383، ص22).

گردشگری  در نواحی روستایی می تواند در تلفیق  با دیگر کارکردهای روستایی به تنوع و پایداری اقتصاد روستایی به وسیله ایجاد اشتغال و افزایش در آمدهای  خانوار و اجتماع روستایی کمک شایانی نماید و یک پهنه گسترده از تجارت و ایجاد فرصت هایی برای جذابیت و کشش صنایع کوچک فراهم آورد (Williams, 2001,p4)

شکل گیری و گسترش گردشگری در نواحی روستایی، رشد اقتصادی، تنوع و ثبات در ایجاد اشتغال، احیاء صنایع محلی، فرصتهایی برای افزایش درآمد در پیرامون کثرت موجود در اشتغال، ایجاد بازار جدید برای محصولات کشاورزی و بالاخره گسترش بنیانهای یک اقتصاد منطقه ای را سبب می شود (شارپلی، 1380، ص320).

 

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

آیا برنامه ریزی صنعت توریسم طبیعت گرا در شهرستان صومعه سرا دارای روند رو به توسعه می باشد؟

آیا شرایط اقلیمی در توسعه توریسم طبیعت گرا ی شهرستان صومعه سرا نقش دارد ؟

دانلود رایگان فایل دموی این پایان نامه (فقط حاوی ده صفحه از صفحات پایان نامه با فرمت ورد)

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

دانلود متن کامل پایان نامه جغرافیا در لینک زیر

Related posts: