سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دانلود پایان نامه رشته روانشناسی: مقایسه تاثیر آزمایشگاه حقیقی و

دانلود پایان نامه رشته روانشناسی: مقایسه تاثیر آزمایشگاه حقیقی و مجازی بر یادگیری علوم تجربی

دانلود پایان نامه

عنوان پایان نامه :

 مقایسه تاثیر آزمایشگاه حقیقی و مجازی بر یادگیری علوم تجربی 

یک صفحه از متن پایان نامه فقط برای نمونه :

 

 

طراحی آموزشی یادگیری توانمندیهای پیچیده

الگوهای جدید آموزشی اساسا بر این فرض مبتنی هستند که تکالیف و وظایف واقعی و پربار یادگیری، نیروی جلوبرنده فراگیران در مسیر یادگیری اند. طراحی خوب و مناسب تکالیف و وظایف یادگیری باید فراگیران را به تلفیق مهارتها ، دانش و نگرش های کسب شده و هماهنگ سازی ابعاد گوناگون رفتار در فرآیند پیچیده یادگیری برانگیزند و نتیجه این فرآیند تشکیل مبنای محکم دانشی است که انتقال آن را به زندگی روزمره یا موقعیتهای کاری آینده میسر می سازد. مثالی از الگوی طراحی آموزشی که بر تلفیق، هماهنگی، و انتقال یادگیری تاکید دارد الگوی طراحی آموزشی چهار عنصری است که به طرو خلاصه به الگوی 4c/id[1] معروف است و پیام اصلی این الگو آن است که همواره می توان محیط های خوب طراحی شده یادگیری را در طراحی کلی شامل چهار عنصر به هم مرتبط تشریح کرد که عبارتند از:

  • تکالیف و وظایف کامل یادگیری[2]، تجربیات یادگیری[3] شامل وظایف و تکالیفی است که به شکل عینی، اصیل، معنادار و مکمل یکدیگر برای فراگیران فراهم می شود.
  • اطلاعات پشتیبان ، اطلاعاتی است که برای پشتیبانی و حمایت از اجرای ابعاد غیر تکرار شونده تکالیف و وظایف یادگیری مانند استدلال و حل مساله تدارک دیده می شود. این اطلاعات پل ارتباطی میان آنچه فراگیران می دانند یعنی دانش قبلی و آنچه که برای انجام بهینه وظایف یادگیری لازم است بدانند.
  • اطلاعات پیش نیاز و به موقع jit[4]: اطلاعاتی که پیش نیاز یادگیری و اجرای ابعاد تکرار شونده تکالیف و وظایف یادگیری اند. این اطلاعات به بهترین شکل در واحدهای کوچک اطلاعاتی سازماندهی شده اند تا دقیقا زمانی که فراگیران برای انجام وظایف یادگیری به آنها نیاز دارند برایشان عرضه شود.
  • تمرین عملی خرده وظایف، تمرین های عملی اضافی برای کسب مهارت در ابعاد تکرار شونده وظایف یادگیری است فراگیران باید پس از دریافت آموزش و انجام دادن این تمرین ها تبحر کافی را درباره این بدست آورده و بصورت خودکار قادر به انجامشان باشند(یوخم، مرینبور، کوپر نقل از زمانی و عبدالهی، 1390).

[1].  four – component instructional desing model

[2].  learning tasks

[3].  whole-task exeriences

[4].  Just-in-time

 

دانلود  رایگان فایل دموی این پایان نامه(فقط حاوی ده صفحه از صفحات پایان نامه با فرمت ورد):

پایان نامه مقایسه تاثیر آزمایشگاه حقیقی و مجازی بر یادگیری علوم تجربی

دانلود  رایگان فایل دموی این پایان نامه(فقط حاوی ده صفحه از صفحات پایان نامه با فرمت pdf):

پایان نامه مقایسه تاثیر آزمایشگاه حقیقی و مجازی بر یادگیری علوم تجربی

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

 دانلود از لینک زیر

 لینک متن کامل پایان نامه رشته روانشناسی با عنوان مقایسه تاثیر آزمایشگاه حقیقی و مجازی بر یادگیری علوم تجربی 

Related posts: