سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دانلود پایان نامه ارشد رشته علوم اجتماعی : بررسی مقایسه ای تحلیل

دانلود پایان نامه ارشد رشته علوم اجتماعی : بررسی مقایسه ای تحلیل گفتانی سیاست خارجی اوبامای نامزد ریاست جمهوری و اوبامای رییس جمهور در قبال خاورمیانه

دانلود پایان نامه

عنوان پایان نامه :

 بررسی مقایسه ای تحلیل گفتانی سیاست خارجی اوبامای نامزد ریاست جمهوری و اوبامای رییس جمهور در قبال خاورمیانه

یک صفحه از متن پایان نامه فقط برای نمونه :

1- 3- نورمن فرکلاف و تحلیل گفتمان انتقادی

رویکردِ تحلیلِ گفتمانِ انتقادی[1] از اوایلِ ده? 1990 میلادی پدیدار گشت، و امروزه، در قرن بیست و یکم، به یکی از رشته های پرسابقه و معتبرِ علوم اجتماعی تبدیل گشته است. به طور کلی، تحلیلِ گفتمانِ انتقادی را می توان به عنوان یک برنام? تحقیقاتیِ میان رشته ایِ (یا فرا رشته ای، آن گونه که خواهیم دید) مسئله محور تعریف نمود (وُداک، 2011: 38).

توجّه عمد? تحلیلِ گفتمانِ انتقادی، به قدرت، و به خصوص قدرتِ بازتولید شد? نهادی معطوف است. هدفِ تحلیلِ گفتمانِ انتقادی، تحلیلِ روابطِ ساختاریِ سلطه، تبعیض، قدرت و کنترلی است که در زبان تجلّی می یابند. تحلیلِ گفتمانِ انتقادی بر این امر تأکید دارد که گفتمان، ابزاری در خدمتِ قدرت است که معمولاً درکِ نحو? کارکردِ آن دشوار می باشد. هدفِ تحلیلِ گفتمانِ انتقادی، آشکار ساختن و بر ملا کردنِ این نحو? کارکرد است (بلومائرت، 2005: 24-25). تحلیلِ گفتمانِ انتقادی نه تنها در برابرِ “خودِ”  قدرت واکنش نشان می دهد، بلکه به تحلیلِ “اثراتِ” قدرت، پیامدهایِ قدرت، آنچه که قدرت بر سرِ مردم، گروه ها و جوامع می آورد، و این که این اثرات “چگونه” روی می دهند، نیز می پردازد. پیچیده ترین و بغرنج ترینِ این تأثیرات، “نابرابری” است؛ آن هنگام که سازوکارهایِ قدرت به گزینش و تمایزگذاریِ میانِ “خودی”ها و “غیرخودی”ها، یعنی طرد شدگان و محروم گشتگان، می پردازند (همان، 1-2).

مقول? دیگری که موردِ توجه زیادِ تحلیلِ گفتمانِ انتقادی قرار دارد، مقول? زبان است. این رویکرد، به زبان به مثاب? کرداری اجتماعی توجه نموده و به شیوه هایی علاقه مند است که ایدئولوژی ها و روابطِ قدرت از طریقِ زبان ظهور و بروز می یابند (بیکر و اِلِس، 2011: 26). در حقیقت، تحلیلِ گفتمانِ انتقادی در صددِ کشفِ این موضوع است که زبان چگونه برای ایجاد و حفظِ روابطِ قدرت و ایدئولوژی ها به کار گرفته می شود، و چگونه آنان را به چالش می کشد؟ (همان، 167).

نورمن فرکلاف یکی از اندیشمندان برجست? رویکردِ تحلیلِ گفتمانِ انتقادی است که در سال های اخیر کوشیده است تا به کمکِ این رویکرد، به بسطِ شیوه های تحلیلِ زبانی ای بپردازد که عملکردهای جوامعِ سرمایه داریِ معاصر را مورد توجه قرار می دهند. او صراحتاً کار خود را در قالبِ سنتِ تحقیقِ اجتماعیِ انتقادی قرار می دهد؛ سنتی که تمرکزِ اصلی اش، پرسش از این امر است که سرمایه داریِ معاصر، چگونه و چرا از بهزیستیِ انسان و شکوفاییِ او ممانعت به عمل می آورد، یا آن را محدود می کند، هم چنان که گاهی هم آن را تسهیل می کند. پاسخ بدین پرسش است که در شرایطی مساعد، به غلبه یافتن بر این موانع و محدودیت ها، یا حداقل، به کاستن از شدّت و حدّتِ آنان مدد می رساند (فرکلاف، 2010: 1-2).

[1]. Critical Discourse Analysis (CDA)

دانلود  رایگان فایل دموی این پایان نامه(فقط حاوی ده صفحه از صفحات پایان نامه با فرمت ورد):

بررسی مقایسه ای تحلیل گفتانی سیاست خارجی اوبامای نامزد ریاست جمهوری و اوبامای رییس جمهور در قبال خاورمیانه

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

 دانلود از لینک زیر

بررسی مقایسه ای تحلیل گفتانی سیاست خارجی اوبامای نامزد ریاست جمهوری و اوبامای رییس جمهور در قبال خاورمیانه

Related posts: