سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پایان نامه ارشد-برنامه ریزی محیطی توسعه توریسم در شهرستان صومعه

دانلود پایان نامه

 

عنوان کامل پایان نامه :

قسمتی از متن پایان نامه :

توریست کسی است که به طور موقت مسافرت می کند و در کشور مورد علاقه خود حداقل 24 ساعت اقامت می نماید. در ضمن هدف از مسافرت خود را استفاده از تعطیلات، تامین سلامتی، مطالعه و تحقیق، موارد مذهبی و ورزشی، تجارت و امور بازرگانی، مسائل خانوادگی، ماموریت، شرکت در کنفرانسها و غیره می داند (منشی زاده، 1376، ص 12).

ـ  برنگر p. Berneker :

هنگامی که تعدادی از افراد یک کشور به طور موقت محل اقامت خویش را ترک نموده و به منظور گذران ایام تعطیل، بازدید از آثار تاریخی، شرکت در مسابقات و کنفرانسها، دیدن اقوام و خویشان، از نقطه ای به نقطه دیگر بروند جهانگردی آغاز می شود.

ـ  گیلوی Gilwie :

تمامی افرادی که کشور خود را به قصد کشور دیگر ترک و کمتر از یکسال در خارج اقامت نموده و برای هزینه خود هیچگونه درآمدی در کشور مورد بازدید نداشته باشند توریست شناخته می شوند (رضوانی، 1374، ص 17).

2-5 گردشگری روستایی

گردشگری روستایی شامل فعالیتهای متنوعی است که گردشگران در نواحی روستایی انجام می دهند. بعبارتی دیگر گردشگری روستایی به کلیه فعالیتهای گردشگری در محیط روستایی با توجه به جاذبه های طبیعی، فرهنگ و بافت سنتی روستایی، هنر و صنایع روستایی، آداب و رسوم سنتی که در بر گیرنده گردشگری کشاورزی، گردشگری سبز، گردشگری مزرعه ای، گردشگری غذایی و شکار می باشد اطلاق می گردد (قادری، 1383، ص22).

گردشگری  در نواحی روستایی می تواند در تلفیق  با دیگر کارکردهای روستایی به تنوع و پایداری اقتصاد روستایی به وسیله ایجاد اشتغال و افزایش در آمدهای  خانوار و اجتماع روستایی کمک شایانی نماید و یک پهنه گسترده از تجارت و ایجاد فرصت هایی برای جذابیت و کشش صنایع کوچک فراهم آورد (Williams, 2001,p4)

شکل گیری و گسترش گردشگری در نواحی روستایی، رشد اقتصادی، تنوع و ثبات در ایجاد اشتغال، احیاء صنایع محلی، فرصتهایی برای افزایش درآمد در پیرامون کثرت موجود در اشتغال، ایجاد بازار جدید برای محصولات کشاورزی و بالاخره گسترش بنیانهای یک اقتصاد منطقه ای را سبب می شود (شارپلی، 1380، ص320).

 

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

آیا برنامه ریزی صنعت توریسم طبیعت گرا در شهرستان صومعه سرا دارای روند رو به توسعه می باشد؟

آیا شرایط اقلیمی در توسعه توریسم طبیعت گرا ی شهرستان صومعه سرا نقش دارد ؟

دانلود رایگان فایل دموی این پایان نامه (فقط حاوی ده صفحه از صفحات پایان نامه با فرمت ورد)

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

دانلود متن کامل پایان نامه جغرافیا در لینک زیر

Related posts: